Филмов туризъм

Какво си представяте, когато чуете червен килим, филмова премиера, кинофестивал, филмови награди? Цял куп знаменитости, лъскащи като скъпо бижу на шията на високобюджетна продукция, или екзалтирани фенове, скандиращи любимото си звездно име? А може би си представяте последния мега хит, който гледахте?

Каквито и асоциации да събуждат тези думи у вас, безспорен факт е, че киноиндустрията е мощна машина, бълваща милиарди долари годишно, освен това е един от малкото сектори, които не отчитат загуби дори по време на криза. Около 30 млрд. долара е миналогодишният приход на световната филмова индустрия по данни на Американската асоциация на филмовите компании.
Интересното е, че машината киноиндустрия, освен че работи безупречно, постоянно добавя нови елементи към своята двигателна система, влияещи отлично върху производителността й.
Такъв елемент е филмовият туризъм. Добиващ все по-голяма популярност, новият член на туризмите всъщност започва съвсем неочаквано. Една хубава утрин американката Жоржет Блау се събужда и осъзнава, че дълги години е живяла близо до апартамента, в който се снима сериала „Jeffersons” (1975-85). Хрумва й идеята, че може да сподели страстта си към киното и телевизията по много оригинален начин – като направи и други хора част от спектакъла „филмова продукция”. В резултат на това Блау създава в Ню Йорк първата и понастоящем най-голямата телевизионна и кино туристическа компания, нар. On Location Tours. Туристическите обиколки, които компанията организира, включват интересни места, използвани като снимачна площадка в редица филми и телевизионни сериали.

"Приятели" е носител на 6 награди "Еми" и една "Златен глобус".

Блау споделя, че нейната мечта е била да създаде туризъм, който стои на границата между реалността и измислицата, а това в крайна сметка да позволи на хората да се доближат по-близо до любимите си герои. Компанията й бързо се превръща във водеща в този бранш и в рай за киноманите. Все повече хора тръгват по стъпките на любимите си филми, а On Location Tours е най-добрият екскурзовод. За да подсилят цялостното преживяване на туристите, обиколките са съпроводени с местни актьори, които споделят информация от кухнята (зад кулисите) и разказват интересни истории, свързани със своята работа. Освен това бонус е посещение на NBC Studio или Film Workshop, където туристите киномани научават повече за процеса на създаване на един филм, както и за историята на филмовата индустрия на Ню Йорк. Накрая на обиколката се забавляват като пеят тематични песни от филми и гледат видео клипове от местата, които посещават. В момента On Location Tours обслужва над 100 000 туристи от цял свят.

Героите в комедията “Зайнфелд”.

Компанията неслучайно стартира в Ню Йорк, който е осеян със снимачни площадки и идеален за подобен род забавления. В града могат да бъдат видяни повече от 60 места, познати ни от малкия екран. Сцени от “Приятели” (Friends), “Щети”(Damages), “Зайнфелд” (Seinfeld), “Шоуто на Бил Козби” (The Cosby Show), “Спайдърмен” (Spider-Man), “Аз съм легенда” (I Am Legend), “Мъже в черно” (Men in Black), “Дяволът носи прада” (The Devil Wears Prada) и още много други. Почитателките на сериала “Сексът и градът” (Sex and the City) могат да се насладят на специалната обиколка по снимачните площадки на любимия си филм, които са повече от 40 в града.
Туристическия тур включва апартамента на Кари, арт галерията на Шарлот, бара на Ейдън и Стив, ресторантът, където обикновено вечерят Кари и Тузаря и др.

Четирите героини разказват съвременната приказка за любовта.

Специалната изненада за туристите е възможността да похапнат в ресторантчето, където се събират четирите приятелки и нищят любовните си проблеми, а също така и да напазаруват в изобилието от магазини, рекламирани във филма. “Сексът и градът” е един от рекордьорите по брой на тайни и явни реклами – 106 само в сериала.
Забележителностите от обиколката на сериала “Семейство Сопрано” (The Sopranos) са абсолютната атракция за мъжката аудитория, която обхваща повече от 40 места в Ню Джърси. Bada Bing, Muffler Man и Pizzaland са някои от забележителностите, освен това почитателите имат възможността да седнат на същото място, на което Тони Сопрано седи в последния епизод.
Филмовите любители могат да се насладят и на обиколка по класическите дестинации на Голямата ябълка, като този тур включва всеизвестни класически филмови сцени по филми от 50-те и 80-те години, които пораждат носталгия по едновремешния хумор, мода и начин на живот. Тези места включват безсмъртните сцени на Мерилин Монро, развяваща поли във филма “Проклетите седем години” (The Seven Year Itch); апартамента на Холи Голаутли от “Закуска в Тифани” (Breakfast At Tiffany’s), пейката на Уди Алън и Даян Кийтън в “Манхатън” (Manhattan) и много други.
Блау също така основава и Асоциация на телевизионните и филмови обиколки (Association for TV and Movie Tours) (ATTAM) – единствената съществуваща такава организация, посветена на изключително бързото развитие на туризма в този сектор. ATTAM дава възможност безплатно фокусирано представяне на всички фирми по света, които предлагат обиколка по забележителностите от филми.

Добави коментар

Copyright © 2011-2018 Turizmo.bg. Всички права запазени.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress